Τετάρτη 8 Μαΐου 2024

Tetris

        Όλοι κάποια στιγμή έχουμε έρθει αντιμέτωποι με το πασίγνωστο παιχνίδι Tetris στο οποίο στοιβάζεις χρωματιστά σχήματα που αποτελούνται από κουτάκια. Έχετε, όμως, ποτέ αναρωτηθεί πώς ένα τέτοιο παιχνίδι έγινε επιτυχία και ποιος είναι κατασκευαστής του;

Ο καθένας θα εκπλαγεί αν ακούσει πως στην πραγματικότητα το παιχνίδι είναι κατασκεύασμα της Σοβιετικής Ένωσης. Για την ακρίβεια η ιδέα ήταν του Αλεξέι Παζίτνοφ μηχανικού λογισμικού στη Σοβιετική Ακαδημία Επιστημών της Μόσχας. Στις 6 Ιουνίου 1984 ο Αλεξέι έπρεπε να δοκιμάσει έναν μοντέρνο υπολογιστή για εκείνη την εποχή τον Electronika 60 και ευτυχώς για εμάς το έκανε κατασκευάζοντας ένα παιχνίδι. Βασίστηκε σε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που έπαιζε μικρός το πεντόμινο που περιείχε σχήματα που κατασκευάζονταν με 5 τετράγωνα. Αυτός μείωσε αυτόν τον αριθμό κατά ένα μειώνοντας τους συνολικούς συνδυασμούς που μπορούσε να κάνει κανείς από 12 σε 7.

Το Παιχνίδι ήταν τόσο εθιστικό που σύντομα όλοι οι Σοβιετικοί επιστήμονες έπαιζαν Tetris. Ο Αλεξέι δεν ήθελε κάποιο κέρδος από το παιχνίδι, καθώς πίστευε πως ανήκε στο κράτος. Σε κάποια φάση λοιπόν το παιχνίδι έγινε γνωστό στον Ρόμπερτ Στάιν (πωλητή εταιρείας λογισμικού με έδρα το Λονδίνο) ο οποίος έστειλε φαξ στον Αλεξέι το 1986 για να ζητήσει άδεια να εκδώσει το παιχνίδι. Εκείνη την περίοδο λόγω του Ψυχρού πολέμου μεταξύ της Σοβιετικής Ένωσης και ΗΠΑ ήταν διστακτικός να απαντήσει και να συνομιλήσει με άτομα της Δύσης. Για αυτό δεν κατάφερε αρχικά ο Στάιν να πάρει τα δικαιώματα, αλλά παρ’ όλα αυτά, προχώρησε στην έκδοση του παιχνιδιού. Αυτό στη συνέχεια τον οδήγησε να ταξιδέψει στη Μόσχα και στο τέλος να αποκτήσει τα δικαιώματα για το παιχνίδι.

Τα υπόλοιπα είναι ιστορία , καθώς το Tetris από τότε έχει βγει σε 65 διαφορετικές πλατφόρμες και έχει παγκόσμιο ρεκόρ με πάνω από μισό δισεκατομμύριο «downloads». Την επόμενη φορά λοιπόν που θα παίξεις Tetris σκέψου πως το παιχνίδι έρχεται από τη χώρα που είναι γνωστή για βότκα, βαλλιστικούς πυραύλους ή το μυστικό πείραμα στη Σιβηρία.

Αραμπατζής Γιώργος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Aμ, ο Σαλβαντόρ και ο Πάμπλο

 Γίνεται πολύς λόγος, και όχι αναίτια, για τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης και για τις συνέπειές τους σχεδόν σε κάθε τομέα της ανθρώπι...