Πέμπτη 6 Απριλίου 2023

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

     Οι εξελίξεις που έχουν σημειωθεί στην Ευρώπη σε όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής κατά τον 21 ο αιώνα είναι αδιαμφισβήτητα ραγδαίες. Ωστόσο, μέσα σ’ αυτό διαμόρφωσης μιας εκπαίδευσης η οποία ανταποκρίνεται στην προοδευτική πορεία της Ευρώπης. Προκειμένου να επιτευχθεί η διαμόρφωση αυτή, είναι σημαντικό τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα να προχωρήσουν σε τολμηρές αλλαγές σχετικά με το περιεχόμενο αλλά και το πλαίσιο στο οποίο διεξάγεται η εκπαιδευτική διαδικασία.

Σε πρώτο επίπεδο, είναι φανερή η ανάγκη δημιουργίας ενός συστήματος στο οποίο κάθε Ευρωπαίος πολίτης έχει πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση ανεξαρτήτως οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης. Συγκεκριμένα, τα κράτη-μέλη της ΕΕ θα πρέπει να προωθήσουν την ισότητα όσον αφορά τις ευκαιρίες στην υψηλού επιπέδου εκπαίδευση χρηματοδοτώντας προγράμματα που στοχεύουν στην προσφορά εκπαιδευτικής κατάρτισης σε μαθητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες ή και νοητικά προβλήματα. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο ισότητας, το οποίο όχι μόνο συμβάλλει στη βελτίωση της εκπαίδευσης του Ευρωπαίου πολίτη αλλά και στη βαθύτερη ενοποίηση των ευρωπαϊκών κρατών με μέσο την εκπαίδευση.

Παράλληλα, η γνωριμία του μαθητή με την ένωση, της οποίας θα αποτελέσει ενεργό μέλος, είναι βασικός στόχος που πρέπει να επιτευχθεί από την ευρωπαϊκή εκπαίδευση. Ειδικότερα, αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω της αφιέρωσης ενός μέρους από το σχολικό ωράριο στην πραγμάτευση ζητημάτων που αφορούν την Ευρώπη, τη γνωριμία με την ιστορία της ένωσης και της ηπείρου γενικότερα, καθώς και την κατανόηση των αναγκών της σε κάθε τομέα. Επιπλέον, η χρηματική υποστήριξη προγραμμάτων που προωθούν τα ταξίδια και την «εξ επαφής» γνωριμία με άλλα ευρωπαϊκά κράτη, είναι ένας προτεινόμενος τρόπος με τον οποίο μπορεί να «συσφιχθεί» η σχέση του Ευρωπαίου μαθητή με την Ευρώπη. Ως βαθύτερη συνέπεια, γίνεται δυνατή η ανάπτυξη της αίσθησης ότι ο μαθητής ανήκει σε μια μεγαλύτερη ομάδα από αυτήν του έθνους του και, ταυτόχρονα, της προθυμίας του να συνεργαστεί με τους Ευρωπαίους «συμπολίτες» του για την έμπρακτη βελτίωση της Ευρώπης σε οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο.

Συμπερασματικά, η εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδη πυλώνα της εξέλιξης της ΕΕ και της Ευρώπης συνολικά. Έτσι, η μύηση του μαθητή στην ευρωπαϊκή κουλτούρα και η στοχευμένη προσπάθεια των εκπαιδευτικών φορέων των κρατών προς τον εξευρωπαϊσμό και εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης είναι ένα βήμα για τη γενικότερη πρόοδο της Ευρώπης. Επομένως, το μεγάλο οικονομικό κόστος υλοποίησης των επιθυμιών αυτών αντισταθμίζεται από το μακροπρόθεσμο όφελος που θα επιφέρουν οι αλλαγές στον Ευρωπαίο μαθητή και στην ένωση για την οποία θα βρεθεί υπεύθυνος.

                                        ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΗΣ, Γ1

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Aμ, ο Σαλβαντόρ και ο Πάμπλο

 Γίνεται πολύς λόγος, και όχι αναίτια, για τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης και για τις συνέπειές τους σχεδόν σε κάθε τομέα της ανθρώπι...