Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022

Βιντεοπαιχνίδια: ψηφιακό ναρκωτικό

 

  Πλέον τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούν κυρίαρχο τρόπο ψυχαγωγίας και είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα όχι μόνο σε νεαρές αλλά και σε μεγαλύτερες ηλικίες. Όλοι μας κάποια φορά έχουμε παίξει ή παίζουμε συστηματικά είτε με φίλους είτε και μόνοι μας. Είναι αδιαμφισβήτητα ο ευκολότερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος να χαλαρώσουμε και να ξεφύγουμε από την μονοτονία της καθημερινότητας και την πίεση των υποχρεώσεων.

  Η επικράτησή τους, ωστόσο, δεν είναι ιδιαίτερα καλοδεχούμενη. Οι ανησυχίες των ειδικών και των γονιών για τους νέους συνεχώς αυξάνονται, καθώς έρχονται στο προσκήνιο οι επιπτώσεις αυτών των παιχνιδιών για όσους αφιερώνουν μεγάλα χρονικά διαστήματα σε αυτά.

  Αρχικά η εστίαση είχε γίνει στη βίαιη συμπεριφορά που ανέπτυσσαν οι νέοι, το άγχος που τους βασάνιζε και η κατάθλιψη, που είναι εμφανή συμπτώματα εθισμού. Ωστόσο, νέες έρευνες δείχνουν πως όχι μόνο τα βιντεοπαιχνίδια μετατρέπουν τον οποιονδήποτε σε e-τοξικομανή αλλά καταστρέφουν μόνιμα και την πνευματική υγεία.

  Είναι πλέον γνωστό πως οι νέοι που ασχολούνται με βιντεοπαιχνίδια είναι πολύ πιθανό να παρουσιάσουν προβλήματα απροσεξίας καθώς και περιορισμένη ικανότητα συγκέντρωσης , με αποτέλεσμα όχι μόνο μειωμένη απόδοση στο σχολείο ή την δουλειά αλλά και σε προβλήματα στις διαπροσωπικές  σχέσεις. Επιπλέον, ο εθισμός αυτός οδηγεί σε αυξημένη αίσθηση στρες, ντροπής , ενοχής και απώλειας ελέγχου προκαλώντας έτσι σοβαρά ψυχικά τραύματα. Και φυσικά όλα αυτά ακολουθούνται από διάφορα προβλήματα υγείας που έρχονται με αυτόν τον τρόπο ζωής.

  Συμπερασματικά, παρότι τα παιχνίδια είναι ιδιαιτέρως διασκεδαστικά, καλό είναι να αποφεύγονται. Προκειμένου αυτό να είναι πιο εύκολο προτείνεται η αντικατάσταση αυτού του ελεύθερου χρόνου με κάποια άλλη δημιουργική δραστηριότητα, όπως ομαδικά αθλήματα που αφενός έχουν σωματικά και κοινωνικά οφέλη για τους νέους, αφ’ ετέρου βοηθούν στην εκτόνωση τους και στην αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους.

                                       Βασιλειάδης Κωνσταντίνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Aμ, ο Σαλβαντόρ και ο Πάμπλο

 Γίνεται πολύς λόγος, και όχι αναίτια, για τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης και για τις συνέπειές τους σχεδόν σε κάθε τομέα της ανθρώπι...